Sunday’s Observer once again turned its eye to McKinsey and Company, claiming its consultants had been drawn into a “conflict of interest row”.

The “row” was a little one-sided, since McKinsey did not comment. But the story said the company was getting £250,000 a year for advice about the NHS reforms, as well as appearing on a framework to provide commissioner development.

The figure may seem low, since the Department of Health’s spending data shows the consultants received a total of £6.5m in 2010-11.

Meanwhile, the Daily Mail exposed “super-GPs” who earn as much as £770,000 a year through alternative provider medical services.

In the spirit of inciting salary jealousy, the paper named and shamed one GP on £500,000 a year who “lives in a mansion” which even had “a swimming pool and a fountain”.

The British Medical Association’s Richard Vautrey seemed to be in denial, saying: “To earn this amount of money as a GP is unheard of.”

Tory MP Chris Skidmore is becoming a darling of the right wing press, for his persistent attacks on Labour’s NHS record.

Figures unearthed by the health committee member led to a raft of stories on clinical standards on Monday, following stories in October about foreign nationals’ unpaid NHS bills.

“NHS blunders have killed 8,000 patients in 13 years,” said the Daily Telegraph, citing a rise in clinical negligence claims handled by the NHS Litigation Authority over the Labour years.

Spoiling the narrative, it turned out the “raw figure” had gone up after Labour left office. No worry, since “ministers” argued “this is because the total contains many claims for deaths from previous years”, according to the Telegraph.

Topics